FAQ

Ordrar

Jag har beställt varor på Thernlunds.se, när får jag dem?
Du får ett sms när din beställning finns att hämta hos ditt ombud, vilket är inom 1–3 vardagar efter att du lagt din order hos oss. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en leveransbekräftelse. Därefter tar det 1–2 vardagar för posten att leverera det till ombudet. Du kan följa din beställning via spårningslänken i leveransbekräftelsemailet. 

Hur länge har jag öppet köp?
Öppet köp och bytesrätt gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din beställning.

Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
Du kan returnera (även byta) varor köpta på thernlunds.se både online och i våra fysiska butiker.
Vill du returnera/göra ett byte online använder du fraktetiketten och returblanketten som medföljde din order. Fyll i uppgifterna på returblanketten (tänk på att texta tydligt!), packa i ordning och tejpa igen paketet ordentligt, klistra på fraktetiketten och lämna in hos valfritt PostNord-ombud. Använd om möjligt originalemballaget vid returer och byten online.
Vill du hellre returnera/byta i butik tar du med dig varan samt följesedeln till valfri Thernlunds-butik. Butikernas adresser och öppettider hittar du här. För att en retur eller ett byta ska godkännas måste ett köpbevis (kvitto eller följesedel) kunna visas upp, varan vara oanvänd och i nyskick samt ha prislappen kvar.

Faktura

Jag har returnerat det jag beställde. Hur gör jag med fakturan?
Vi behandlar returer inom 3 dagar från att vi tagit emot dem. När din retur blivit godkänd uppdaterar vi din faktura/återbetalar dina pengar. Du får då ett mail med information om det. Om förfallodagen ligger nära och det finns risk att returen inte kommer att hinna hanteras innan fakturan förfaller behöver du gå du in på ditt Klarna-konto och markera att ordern är i retur. Vi rekommenderar att du har för vana att logga in ditt Klarna Konto ändra status när du returnerar något, oavsett om förfallodagen är nära eller långt bort. 

Copyright © 2017. All rights reserved.