Filtrera
Mode är en lustig sak. Ordet antyder konstant förändring – alltid på väg mot nästa stora sak, nästa trend och nästa utseende. Det stämmer inte för Morris. De föredrar ordet nyfiken – och som varumärke kan man säga att de är nyfikna på stil. Morris förenar det förflutna med den okända framtiden.
Morris grundare, Jan Alsén, var en stilikon. Han höll huvudet högt, med en lilja fäst vid sitt bröst. När världen gick åt ett håll, valde han ett annat. När den skrek efter snabbmode, höll han fast vid sitt hantverk och sina övertygelser, och förespråkade en tidlös garderob som aldrig slutar utvecklas. Den andan lever kvar. Det är Morris credo. Att vara trogen sig själv, och uttrycka det. För det är inte mode, det är stil – och stil är synonymt med att veta vem du är, vad du vill ha – och inte bry sig ett dugg.
Morris leder vägen inom mode för män. De vill att varje man ska vara trogen sig själv och uttrycka det. Att vara herre över sin egen garderob.