Need help?
Frequently Asked Questions
LEVERANS
Vi använder oss av fraktbolaget PostNord.
- Helvelverans 99kr
- Leveran till ombud (fri frakt över 1999kr)
- Upphämtning i butik (gratis)
Du har även möjlighet att hämta din beställning i någon av våra fysiska butiker, utan extra kostnad. Observera att upphämtning endast kan ske i de butiker där den önskade produkten/produkterna finns i lager.
Vi strävar efter att behandla och skicka ut din beställning inom 1-3 arbetsdagar.
Därefter beror leveranstiden på PostNord och hur lång tid de behöver för att leverera din beställning till dig.
Ladda ner Postnord appen för att kunna spåra och få uppdateringar angående din försändelse .
När din order har skickats, kommer du att få en leveransbekräftelse via e-post. I mejlet bifogas ett spårningsnummer som du kan använda för att följa din leverans hos PostNord.
Vi rekommenderar att du laddar ner PostNord-appen för att enkelt spåra din försändelse och få uppdateringar i realtid.
Tyvärr inte! Just nu levererar vi endast inom Sverige.
MIN BESTÄLLNING
Om din beställning har skickats ut kan vi tyvärr inte göra några ändringar eller avbryta leveransen.
Om din order ännu inte har skickats finns det möjlighet att göra ändringar eller avbryta den. Kontakta oss så snart som möjligt, så hjälper vi dig.
Vid plockning och packning av din beställning upptäcktes tyvärr ett felaktigt lagersaldo, vilket innebär att en eller flera produkter inte finns tillgängliga i lager. Du har då blivit meddelad via e-post om vilka produkter som berörs av detta.
Du kommer självklart inte att debiteras för de produkter vi inte kan leverera, och din betalning kommer att justeras därefter.
Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra våra rutiner och minska risken för sådana här situationer, men vi beklagar verkligen att det har påverkat din köpupplevelse negativt.
En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angav. Om du inte mottar orderbekräftelsen inom 30 minuter, kontrollera gärna din skräppost/spam.
Om du fortfarande inte hittar din orderbekräftelse efter att ha kontrollerat skräpposten, vänligen kontakta vår kundservice och uppge det ordernummer, eller e-postadress du angav vid köpet, så hjälper vi dig.
Detta kan bero på att din order har delats upp i flera olika försändelse. Detta har gjorts för att vi ska kunna erbjuda snabbare leverans och större utbud.
För varje försändelse som skickas ut ska du få ett uppdaterat mejl med spårningnummer.
Det kan även bero på att en eller flera av produkterna har tagits bort från beställningen, pga. slut i lager.
RETUR & BYTEN
I det paket du mottagit ska både en returfraktsedel och en returblankett finnas med.
- Fyll i returblanketten med korrekt information om din retur.
- Packa produkten i ett skyddande emballage (återanvänd gärna samma påse).
- Fäst returfraktsedeln på paketet och lämna in det på närmaste ombud.
När vi har mottagit och granskat din retur, kommer vi att behandla den. Om returen godkänns genomförs återbetalningen och en bekräftelse skickas till din e-post. Observera att produkten måste vara i säljbart skick, oanvänd och med alla originaletiketter och förpackningar intakta.
Om din beställning kommer i flera olika försändelser går det bra att returnera dom i samma paket. Annars tillkommer en returfrakt per returnerad försändelse (99kr).
I varje beställning finnas en medskickad returblankett och en returfraktsedel.
Saknar du fraktsedel. Kontakat oss så skickar vi ut en ny till dig
Saknar du blankett. Ladda ner blanketten här.
- Returperiod: produkter kan returneras inom 14 dagar från dagen paketet uthämtades eller mottags.
- Produktens skick: produkterna måste vara i oanvänt skick, med originalförpackning och etiketter intakta.
- Returprocess: En returfraktsedel och returblankett skickas med i paketet eller tillhandahålls digitalt. Kunden fyller i en returblankett och lämnar in paketet hos ett ombud.
- Returkostnad: returfrakten bekostas av kunden och kommer att dras av vid återbetalning av returen, 99kr per returnerat försändelse.
- Återbetalning: Återbetalning sker vanligtvis inom 1 vecka efter att returen har mottagits och kontrollerats. Bekäftelse skickas till angiven mejl.
- Undantag: Av hygieniska skäl kan vissa produkter, såsom underkläder och specialanpassade varor, inte returneras, om de inte är defekta eller skadade vid leverans.
JA, det går jättbra att göra ett byte!
Beställd och oanvänd vara kan bytas inom 14 dagar från dagen paketet uthämtades eller mottags. Fyll i blanketten korrekt angående förfrågan om byte. Förslut sedan emballaget ordentligt och klistra på den returfraktsedeln. Därefter lämnar du in paketet på valfritt PostNord-ombud,sök här för lista över PostNords ombud. Om du byter mot andra varor står vi för returfrakt och fraktkostnaden för dina nya varor.
Viktigt att veta:
- Om önskad produkt ej finns i lager kommer en återbetalning automatisk att läggas in på din retur.
- Om du önskar att byta till en annan produkt. Kan detta endast göra om den nya produkten kostar lika mycket eller mindre.
Efter 7 dagar på ombudet skickas försändelsen tillbaka som en automatisk retur till oss. För paket som inte blir utlösta debiteras en avgift på 300kronor för hanteringskostnader. Det gäller expediering, packning, emballage, frakt, returfrakt samt returbehandling.
REKLAMATIONER
Vid eventuell reklamation behöver du skicka in ett mejl med följande uppgifter:
- Ditt ordernummer
- Beställningdatum
- Namn
- Förklaring till reklamation
- Minst 4 bilder ( på produkt, på defekten, på prislapp)
Rubriken på mejlet ska vara:
Reklamation + ordernummer
Efter att vi har mottagit din reklamation med korrekta uppgifter och fullständig information, kommer vi att inleda en noggrann granskning av ärendet. Om reklamationen bedöms vara giltig, kommer vi att kontakta leverantören för vidare och hantering.
Om din reklamation behöver skickas vidare till leverantören kan handläggningstiden bli något längre. Vi återkopplar till dig så snart vi har fått en uppdatering från leverantören.
BETALNING
Vi accepterar nedanstående betalningar:
- Maestro
- Mastercard
- VISA
- American Express
- Apple Pay
- Google Pay
- Union Pay
- Klarna
- Presentkort: du kan endast använda ett digitalt presentkort på vår webbshop och endast ett fysiskt presentkort i våra butiker.
Om du har ett fysiskt presentkort som du vill använda på vår hemsida, hjälper vi dig gärna. Skicka en bild på presentkortet till vår e-postadress, så omvandlar vi det till ett digitalt presentkort som kan användas online.
- Rabattkod: Om du har en rabattkod går det bra att använda den. Ange den manuellt i sista steget i kassan vid utcheckning.
En rabattkod kan ej kombineras med aktiva kampanjer, erbjudanden eller redan aktiva rabatter.
- Bonusar: bonusar du har samlat på dig via ditt medlemskap kan endast utnjyttas i våra butiker. Tyvärr inte online.