Hoppa till innehållet

Medlems weekend - 10% på hela sortimentet! Unik rabattkod via e-post.

Varukorg

Din varukorg är tom

FAQ - Frågor & Svar

Vad gäller för julklappsinköp och bytesrätt 2024/2025?

Vi har förlängd bytesrätt för julklappar! Köp som görs under julhandeln omfattas av förlängd bytesrätt fram till och med den 6 januari. Detta gäller både i våra fysiska butiker och för köp online. För att byta eller returnera en vara, se våra riktlinjer nedan.

Presentkort
Presentkort kan tyvärr inte nyttjas i webbshoppen för tillfället, utan endast i våra fysiska butiker.

Hur utnyttjar jag min intjänade bonus på webben
Bonus går inte att nyttja på den hemsidan ännu men kommer att kunna nyttjas inom kort. Då kommer alla som har bonus som ej är nyttjad få sin kod per e-post.

Jag har beställt varor på Thernlunds.se, när får jag dem?
Du får ett meddelande när din beställning finns att hämta hos ditt ombud, vilket är inom 2–4 arbetsdagar efter att du lagt din order hos oss.

Hur länge gäller öppet köp?
Öppet köp och bytesrätt gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din beställning.

Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
Du kan returnera (även byta) varor köpta på thernlunds.se både online och i våra fysiska butiker. Vill du returnera/göra ett byte online mailar du vår kundtjänst för fraktsedel. Det tillkommer en returkostnad på 99 kr vid onlinereturer. Fyll i uppgifterna på returblanketten (tänk på att texta tydligt!), packa i ordning och tejpa igen paketet ordentligt, klistra på fraktetiketten och lämna in hos ombud. Använd om möjligt originalemballaget vid returer och byten online. Vill du hellre returnera/byta i butik tar du med dig varan, legitimation samt följesedeln till valfri Thernlunds-butik. För att en retur eller ett byta ska godkännas måste ett köpbevis (kvitto eller följesedel) kunna visas upp, varan vara oanvänd och i nyskick samt ha prislappen kvar.

Jag har returnerat det jag beställde. Hur gör jag med fakturan?
Vi behandlar returer inom 14 arbetsdagar från att vi tagit emot dem. När din retur blivit godkänd uppdaterar vi din faktura/återbetalar dina pengar. Du får då ett mail med information om det. Om du använt Klarna och förfallodagen ligger nära och det finns risk att returen inte kommer att hinna hanteras innan fakturan förfaller behöver du gå du in på ditt Klarna-konto och markera att ordern är i retur. Vi rekommenderar att du har för vana att logga in på ditt Klarna konto och ändra status när du returnerar något, oavsett om förfallodagen är nära eller långt bort.