Presentkort

Inga presentkort kan för närvarande nyttjas i webbshoppen utan endast våra fysiska butiker

Kundklubb och bonus

Var hittar jag min bonus?
Om du har bonus som du kan nyttja så ligger automatiskt och väntar på dig i kassan i våra butiker. Vi varje bonustillfälle så skickas ett mail till alla som då erhåller bonus (vid vissa tillfällen även postalt). Om din e-post inte finns registrerad behöver du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig att komma igång.

Hur utnyttjar min intjänade bonus på webben
Bonus går inte att nyttja på den nya webbshoppen ännu men kommer att bli det inom kort. Då kommer alla som har bonus som ej är nyttjad få sin kod per e-post.

Ordrar

Jag har beställt varor på Thernlunds.se, när får jag dem?
Våra leveranstider kan komma att påverkas på grund av rådande läge med Covid-19. Vi hoppas du har förståelse för detta.

Du får ett meddelande när din beställning finns att hämta hos ditt ombud, vilket är inom 1–3 vardagar efter att du lagt din order hos oss. När ditt paket lämnar vårt lager får du ett mail med en leveransbekräftelse. Därefter tar det 1–2 vardagar för posten att leverera det till ombudet.

Hur länge har jag öppet köp?
Öppet köp och bytesrätt gäller i 14 dagar från den dag du mottagit din beställning.

Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
Du kan returnera (även byta) varor köpta på thernlunds.se både online och i våra fysiska butiker.
Vill du returnera/göra ett byte online använder du fraktetiketten och returblanketten som medföljde din order. Fyll i uppgifterna på returblanketten (tänk på att texta tydligt!), packa i ordning och tejpa igen paketet ordentligt, klistra på fraktetiketten och lämna in hos ombud. Använd om möjligt originalemballaget vid returer och byten online.
Vill du hellre returnera/byta i butik tar du med dig varan samt följesedeln till valfri Thernlunds-butik. För att en retur eller ett byta ska godkännas måste ett köpbevis (kvitto eller följesedel) kunna visas upp, varan vara oanvänd och i nyskick samt ha prislappen kvar.

Faktura

Jag har returnerat det jag beställde. Hur gör jag med fakturan?
Vi behandlar returer inom 3 dagar från att vi tagit emot dem. När din retur blivit godkänd uppdaterar vi din faktura/återbetalar dina pengar. Du får då ett mail med information om det. Om du använt Klarna och förfallodagen ligger nära och det finns risk att returen inte kommer att hinna hanteras innan fakturan förfaller behöver du gå du in på ditt Klarna-konto och markera att ordern är i retur. Vi rekommenderar att du har för vana att logga in ditt Klarna Konto ändra status när du returnerar något, oavsett om förfallodagen är nära eller långt bort.